Çarşamba, Aralık 15, 2004

Bilgi Edinme Yasası Deneyimlerinizi Bizimle Paylaşın.

Sizlerde Bilgi edinme yasası çerçevesinde
yaşadığınız yazışmaları sonuçlarını bu bölüme ekleyerek diğer arkadaşlarınızla deneyimlerini paylaşabilirsiniz.

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Türkiyede ki genel, yaygın olan bir durumdur.nedir o derseniz,ortada adı olan ama uygulanmayan bir çok düzenleme ,yasa..vs.bilgi edinme hakkı çerçevesinde sorduğum sorulara hala cevap alamadım.ancak dikkatimi çeken şey verilen cevapların niteliği.yani genelde sıkça sorulan sorular ve cevapşarı kısmında ki soruları ve cevapları incelediğimde bireylerin kolaylıkla ulaşabileceği,genelde kanun metnine dayandırılarak yada kararlarda alınan bilgiler verilmiş.biraz yorum gerektiren sorulara cevap verilmemesi elbette dogaldır.kimi sorular da hükümet aleyhtarı bir tavır sergilemesi nedeniyle cevaplanmamaktadır.oldukça basit,genel düzeyde ki sorular cevaplanmaktadır.ancak vatandaşın bu yeni uygulama ile kafasına takılıp gazetede okuduğu bir haberin aslı astarı nedir şeklinde ki bir düşünce ile sorduğu soruların cevaplanmaması yada kapsam dışında bırakılması bu uygulamanın 'vatandaş herşeyi artık sorup cevabını alacak.artık şeffaflık ilkesi uygulanacak'söyleminin yanında süphe götürür bir hal almaktadır.örneğin,başbakanın yogun işleri nedeniyle bir ofis bulma arayışına gidip,sonunda istanbulda dolmabahçe sarayının yanında bulunan bir yalının kendine tahsis edilerek ofis amacıyla kullanımda seçmiş olmasının gerekçerelerinin nedeninin sorulması bence cevaplanması gereken bir sorudur.yine kendi kendimize bu haber karşısında,galiba başbakanımız boğazın o muhteşem manzarasına bakarak daha etkili politikalar üreteceğini,birazda yalının havasını soluyup kendini padişah konumunda düşleyerek kendini motive etmek istemiş yorumu yapılabilir!ne diyelim padişahımız sen çok yaşa...

Adsız dedi ki...

damla çakmak
Türkiyede ki genel, yaygın olan bir durumdur.nedir o derseniz,ortada adı olan ama uygulanmayan bir çok düzenleme ,yasa..vs.bilgi edinme hakkı çerçevesinde sorduğum sorulara hala cevap alamadım.ancak dikkatimi çeken şey verilen cevapların niteliği.yani genelde sıkça sorulan sorular ve cevapşarı kısmında ki soruları ve cevapları incelediğimde bireylerin kolaylıkla ulaşabileceği,genelde kanun metnine dayandırılarak yada kararlarda alınan bilgiler verilmiş.biraz yorum gerektiren sorulara cevap verilmemesi elbette dogaldır.kimi sorular da hükümet aleyhtarı bir tavır sergilemesi nedeniyle cevaplanmamaktadır.oldukça basit,genel düzeyde ki sorular cevaplanmaktadır.ancak vatandaşın bu yeni uygulama ile kafasına takılıp gazetede okuduğu bir haberin aslı astarı nedir şeklinde ki bir düşünce ile sorduğu soruların cevaplanmaması yada kapsam dışında bırakılması bu uygulamanın 'vatandaş herşeyi artık sorup cevabını alacak.artık şeffaflık ilkesi uygulanacak'söyleminin yanında süphe götürür bir hal almaktadır.örneğin,başbakanın yogun işleri nedeniyle bir ofis bulma arayışına gidip,sonunda istanbulda dolmabahçe sarayının yanında bulunan bir yalının kendine tahsis edilerek ofis amacıyla kullanımda seçmiş olmasının gerekçerelerinin nedeninin sorulması bence cevaplanması gereken bir sorudur.yine kendi kendimize bu haber karşısında,galiba başbakanımız boğazın o muhteşem manzarasına bakarak daha etkili politikalar üreteceğini,birazda yalının havasını soluyup kendini padişah konumunda düşleyerek kendini motive etmek istemiş yorumu yapılabilir!ne diyelim padişahımız sen çok yaşa...

kaya dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
kaya dedi ki...

benim bilgi edinme yasası çerçevesinde şu nu gördüm kurumların buna daha hazır olmadığı ve tam olarak ne yapması gerektiğini tam olarak bilmiyorlar. mesela bir kuruma sorulan bir sorunun gerçek muhatabı olmadığı zaman mesajı alan kurum ilgili kuruma göndermek zorundadır fakat bu şimdilik gerçekleşmemektedir aynı zamanda kurumların tam olarak hazır olmalarını beklemek biraz fazla iyimserlik olacaktır çünkü bu iş bence bir süreç işidir.aynı zamanda aksamaların bir sebebi olarakda kurumlarda çalışanların bu işi tam olarak algılayamaması (kibarca söyledim) yyani yönetim zihniyetidir.Ayrı eten bilgi edinmek isteyenin tam olarak yerine getirmesi gereken formaliteleri getirememesi (mesela ben ) sistemin öündeki engellerden birisidir.Ayrı eten bilgi einme kanunun herhengi bir cezayi müyededesi olmaması bu kanunun eksik taraflardan birisir.Ancak gene de ben eksikliklere rağmen demokratikleşme ve şeffaflığı artırma konusunda atımış önemli bir adım olarak görüyorum.

Adsız dedi ki...

Bilgi edinme yasası öncelikle gerekli midir? Bence bizim öncelikle cevaplamamız gerek soru bu oluyor. Merak etmeyen merak edenlere anarşist bölücü gözüyle bakan bir toplumuz. Bu toplum anlayışında bilgi edinme yasası ne ifade eder. Ayrıca devletin kuruluşlarında çalışan insanlar da soru soranlara iyi gözle bakmıyorlar. Geçen yıl çok basit bir soru sormak istediğim polis memuru soru sormama izin vermeden başından kovdu. Böyle bir ortamda devletin en alt kademesindeki bir memur sokaktaki vatandaşın her hangi bir sorusunu cevaplayamıyorsa bence bilgi edinme yasasını sırf AB'ye ya da diğer güçlere yaranmak için çıkarıldığını düşünüyorum. Yasa eğer tam anlamıyla uygulanabilirse gerçekten faydalı olabilir. Ama benim gene de bu konularda bazı şüphelerim var. Çünkü öğrenmek istediğimiz bilginin devlet sırrı olabileceği ihtimali var. Ve ne yazık ki bu sır kavramı subjektif bir kavram.

Adsız dedi ki...

arda
Birkaç gün önce Türk Telekom'da bir bilgi istemiştim. Bir gün içinde cevap geldi. Bu konuda galiba gelişme kaydetmişiz. Şimdi TÜRMOB'dan bir bilgi talebinde bulundum bakalım bir cevap gelecek mi?

adaletinefendisi dedi ki...

selamlar benim uygulamada gördüğüm bilgi edinme değil belge edinme yasası türündü bir yaklaşım var. Yani her kurum sadece kendisinde mevcut belgelerden yasanın öngürdüğü sınırlar ölçüsünde mürcaatçıları faydalandırıyor. Yoksa vatandaş şu iş neden şöyle yapılıyor veya şöyle yapılsa nasıl olur türünden yoruma dayalı bilgi öğrenemiyor. Gerçi bunu devlet kurumları birbirlerinden görüş alma (mütalaa) adı altında yorum paylaşımı yapıyorlar. Ancak bunu vatandaş yapamıyor